3d_data/initialize.h マニュアル

(The documentation of 3d_data/initialize.h)

Last Update: 2022/10/18


3d_data/initialize.hでは struct _3d_data型構造体のメンバindex,valueの動的メモリの確保・解放と 各メンバの初期化を行う関数が定義されている。 このヘッダファイル内で定義されている関数を以下に示す。 各関数の詳細は関数名をクリックしてリンク先を参照のこと。
Functions to allocate and release dynamic memories for members index and value of a struct _3d_data-type structure, and to initialize members of the structure, are defined in 3d_data/initialize.h. Functions defined in this header file are listed below. For details of individual functions, click the links.

関数名
Function name
機能・用途
Purpose
get_initialized_3d_data 初期化されたstruct _3d_data型構造体を作成する。 格子点配置を配列で与えるバージョン。
Create an initialized struct _3d_data-type structure, by specifying the grid node configuration by arrays.
get_initialized_3d_data_direct 初期化されたstruct _3d_data型構造体を作成する。 格子点配置を数値で与えるバージョン。
Create an initialized struct _3d_data-type structure, by specifying the grid node configuration by numerical values.
zero_3d_data struct _3d_data型構造体のメンバvalueの全配列要素を0.0に設定する。
Set all the array components of member value of a struct _3d_data-type structure to 0.0.
free_3d_data struct _3d_data型構造体のメンバindex,valueの動的メモリを解放する。
Release dynamic memories for members index and value of a struct _3d_data-type structure.
check_3d_data struct _3d_data型構造体をチェックする。
Check a struct _3d_data-type structure.