関数calculate_velocity_1Dscalar マニュアル
(The documentation of function
calculate_velocity_1Dscalar
)
Last Update: 2021/12/6
◆機能・用途
(Purpose)
与えられた1次元速度構造のもとで指定した深さにおける速度を計算する。
Calculate the velocity at a given depth using a given 1D velocity structure.
◆形式
(Format)
#include <ray/calculate1Dscalar.h>
inline double calculate_velocity_1Dscalar
(const struct _1DvelocityStructure structure,const double z)
◆引数
(Arguments)
structure
1次元速度構造。
A 1D velocity structure.
z
速度を計算したい深さ。
A depth where the velocity is needed.
◆戻り値
(Return value)
深さ\(z\)における速度。 速度が負になった場合はエラー終了する。
The velocity at a depth \(z\). If the velocity is negative, the program finishes as an error.
◆使用例
(Example)
struct _1DvelocityStructure structure;
double v=calculate_velocity_1Dscalar(structure,1000.0);