関数calculate_velocity_1Dscalar_no_error マニュアル

(The documentation of function calculate_velocity_1Dscalar_no_error)

Last Update: 2021/12/6


◆機能・用途(Purpose)

与えられた1次元速度構造のもとで指定した深さにおける速度を計算する。 速度が負になってもエラー終了しない。
Calculate the velocity at a given depth using a given 1D velocity structure. No error is issued even if the velocity is negative.


◆形式(Format)

#include <ray/calculate1Dscalar.h>
inline double calculate_velocity_1Dscalar_no_error
(const struct _1DvelocityStructure structure,const double z)


◆引数(Arguments)

structure 1次元速度構造。
A 1D velocity structure.
z 速度を計算したい深さ。
A depth where the velocity is needed.


◆戻り値(Return value)

深さ\(z\)における速度。
The velocity at a depth \(z\).


◆使用例(Example)

struct _1DvelocityStructure structure;
double v_check=calculate_velocity_1Dscalar_no_error(structure,1000.0);
if(v_check<=0.0){
  printf("Velocity is negative.\n");
}