関数ray_depth_givenAngle_1Dscalar マニュアル

(The documentation of function ray_depth_givenAngle_1Dscalar)

Last Update: 2021/12/6


◆機能・用途(Purpose)

与えられた1次元速度構造のもとで波線が指定した角度に最初に達する深さを計算する。
Calculate the depth where the ray first reaches a given angle using a given 1D velocity structure.


◆形式(Format)

#include <ray/calculate1Dscalar.h>
inline double ray_depth_givenAngle_1Dscalar
(const double p,const struct _1DvelocityStructure structure, const double angle)


◆引数(Arguments)

p 波線パラメータ。
A ray parameter.
structure 1次元速度構造。
A 1D velocity structure.
angle 角度(°)。
An angle (degrees).


◆戻り値(Return value)

波線と鉛直方向とのなす角がangleになる深さ。 なお速度構造が単調増加でない場合は解が複数存在しうるが、 最初にangleになる深さを返す。
The depth where the ray angle from the vertical becomes the value angle. In cases where the velocity structure is not a monotonic increase function, there may be two or more solutions. In such cases, the first (i.e., shallowest) depth where the ray angle reaches the value angle is returned.


◆使用例(Example)

struct _1DvelocityStructure structure;
double depth=ray_depth_givenAngle_1Dscalar(0.001,structure,45.0);