関数ray_max_depth_1Dscalar マニュアル

(The documentation of function ray_max_depth_1Dscalar)

Last Update: 2021/12/6


◆機能・用途(Purpose)

与えられた1次元速度構造のもとで波線が到達する最大深度を計算する。
Calculate the maximum depth of a ray using a given 1D velocity structure.


◆形式(Format)

#include <ray/calculate1Dscalar.h>
inline double ray_max_depth_1Dscalar
(const double p,const struct _1DvelocityStructure structure)


◆引数(Arguments)

p 波線パラメータ。
A ray parameter.
structure 1次元速度構造。
A 1D velocity structure.


◆戻り値(Return value)

波線の最大到達深度。 波線と鉛直方向とのなす角が90°になる深さとして計算する。 なお速度構造が単調増加でない場合は解が複数存在しうるが、 最初に90°になる深さを返す。
The maximum depth of the ray, calculated as the depth where the ray angle from the vertical becomes 90°. In cases where the velocity structure is not a monotonic increase function, they may be two or more solutions. In such cases, the first (i.e., shallowest) depth where the ray angle reaches 90° is returned.


◆使用例(Example)

struct _1DvelocityStructure structure;
double maxDepth=ray_max_depth_1Dscalar(0.001,structure);