関数ray_travel_distance_1Dscalar マニュアル

(The documentation of function ray_travel_distance_1Dscalar)

Last Update: 2021/12/6


◆機能・用途(Purpose)

与えられた1次元速度構造のもとで2つの深さの間の波線に沿った実距離を計算する。
Calculate the travel distance along the ray between two depths using a given 1D velocity structure.


◆形式(Format)

#include <ray/calculate1Dscalar.h>
inline double ray_travel_distance_1Dscalar
(const double z1,const double z2,
 const double p,const struct _1DvelocityStructure structure)


◆引数(Arguments)

z1 計算に用いる一方の深さ。
One depth for the calculation.
z2 計算に用いる他方の深さ。 z1との大小関係は問わないがz1と同じであってはならない。
The other depth for the calculation. This depth may be greater than or less than z1 but must not be equal to z1.
p 波線パラメータ。
A ray parameter.
structure 1次元速度構造。
A 1D velocity structure.


◆戻り値(Return value)

深さz1とz2の間の波線に沿った実距離。 波線がz1とz2のいずれかに到達しない場合はエラーとなる。
The travel distance along the ray between the depths z1 and z2. If the ray does not reach either of the depth z1 or z2, the program finishes as an error.


◆使用例(Example)

struct _1DvelocityStructure structure;
double distance=ray_travel_distance_1Dscalar (1000.0,2000.0,0.001,structure);