関数create_1DvelocityStructure_uniformSlope マニュアル

(The documentation of function create_1DvelocityStructure_uniformSlope)

Last Update: 2021/12/6


◆機能・用途(Purpose)

一定の速度勾配を持つ1次元速度構造を作成する。
Create a 1D velocity structure having a constant slope.


◆形式(Format)

#include <ray/initialize.h>
inline struct _1DvelocityStructure create_1DvelocityStructure_uniformSlope
(const double ref_depth,const double v0,const double slope)


◆引数(Arguments)

ref_depth 基準点の深さ。
The depth of a reference point.
v0 基準点における速度。
The velocity at the reference point.
slope 速度勾配。
The velocity slope.


◆戻り値(Return value)

メンバの動的メモリの確保と値の設定を行った構造体。 戻り値のメンバの値は以下のようになる。
A structure for which the dynamic memories are allocated and the values of the members are set. The values of members of the return value are as follows.

戻り値のメンバ
Member of the return value

Value
N 1
depths 1要素から成る配列でdepths[0]には引数ref_depthの値が入る。
An array composed of 1 component; the value of argument ref_depth is copied to depths[0].
velocities 1要素から成る配列でvelocities[0]には引数v0の値が入る。
An array composed of 1 component; the value of argument vo is copied to velocities[0].
slope_shallow 引数slopeの値。
The value of argument slope.
slope_deep 引数slopeの値。
The value of argument slope.


◆使用例(Example)

struct _1DvelocityStructure V=create_1DvelocityStructure_uniformSlope (0.0,2000.0,1.0);