関数get_1DvelocityStructure_memory マニュアル

(The documentation of function get_1DvelocityStructure_memory)

Last Update: 2021/12/6


◆機能・用途(Purpose)

1次元速度構造の代入先の動的メモリを確保する。
Allocate dynamic memories for a 1D velocity structure.


◆形式(Format)

#include <ray/initialize.h>
inline struct _1DvelocityStructure get_1DvelocityStructure_memory
(const int Ndefinition_points)


◆引数(Arguments)

Ndefinition_points 速度定義点の数。
The number of the velocity definition points.


◆戻り値(Return value)

メンバNの値の設定とdepths, velocitiesの動的メモリの確保を行った構造体。 戻り値のメンバの値は以下のようになる。
A structure for which the value of member N is set and dynamic memories for members depths and velocities are allocated. The values of members of the return value are as follows.

戻り値のメンバ
Member of the return value

Value
N 引数Ndefinition_pointsの値。
The value of argument Ndefinition_points.
depths Ndefinition_points個の要素から成る配列。各要素の値は0.0となる。
An array composed of Ndefinition_points components with values of 0.0.
velocities Ndefinition_points個の要素から成る配列。 各要素の値は(未定義であることが分かるように)\(-1.0\)となる。
An array composed of Ndefinition_points components with values of \(-1.0\) to indicate that the values are undefined.
slope_shallow 0.0
slope_deep 0.0


◆使用例(Example)

struct _1DvelocityStructure V=get_1DvelocityStructure_memory(10);