ray/structure.h マニュアル

(The documentation of ray/structure.h)

Last Update: 2021/12/6


ray/structure.hでは rayヘッダファイルパッケージで主に用いる構造体が定義されている。 各構造体の定義を以下に示す。
Structures mainly used in ray header file package are defined in ray/structure.h. Definitions of individual structures are shown below.

◆目次(Table of contents)



◆struct _1DvelocityStructure型構造体 (A struct _1DvelocityStructure-type structure)

1次元速度構造を表現するための構造体である。 この構造体で扱えるのは深さの区分線形関数で表される速度構造であり、 深さと速度の組をいくつかの深さにおいて与える。 以下のメンバから成る。
A structure to represent a 1-D velocity structure. This structure can treat a velocity structure which is a piecewise linear function of the depth. To express it, combinations of depths and velocities are given at several depths. This structure is composed of the following members.


Type
メンバ名
Name of member
メンバの意味
Meaning of member
int N データ点数。
The number of data points.
double ∗ depths 速度定義点の深さを浅い方から順に並べた配列。
An array composed of the depths of the velocity definition points, deployed from shallower to deeper points.
double ∗ velocities 速度定義点での速度を浅い方から順に並べた配列。
An array composed of the velocities at the velocity definition points, deployed from shallower to deeper points.
double slope_shallow 一番浅い速度定義点よりも浅部側での速度勾配。
The velocity slope in the region shallower than the shallowest velocity definition point.
double slope_deep 一番深い速度定義点よりも深部側での速度勾配。
The velocity slope in the region deeper than the deepest velocity definition point.