関数_3Ddata2topography マニュアル

(The documentation of function _3Ddata2topography)

Last Update: 2024/2/26


◆機能・用途(Purpose)

\(z\)方向のサンプル数が1の3次元データ (struct _3d_data型構造体) で表現されている地形データを struct topography型構造体 に変換する。
Convert a topography data, expressed as a 3-D data (struct _3d_data-type structure) with one sample in the \(z\)-direction, to a struct topography-type structure.


◆形式(Format)

#include <3d_data/convert.h>
inline struct topography _3Ddata2topography(struct _3d_data data_3d)


◆引数(Arguments)

data_3d 地形を表す3次元データ。 \(z\)方向のサンプル数が1(実質的に2次元データ)でなければならない。
A 3-D data that represents a topography. The number of samples in the \(z\)-direction must be 1 (i.e., the data must be effectively a 2-D data).


◆戻り値(Return value)

引数data_3dで与えた地形データを変換した構造体。
A structure obtained by converting the topography data given by argument data_3d.


◆使用例(Example)

struct _3d_data data_3d;
struct topography data=_3Ddata2topography(data_3d);