geometry.h マニュアル

(The documentation of geometry.h)

Last update: 2023/12/21


geometry.hでは 幾何学の問題を扱う関数が定義されている。 このヘッダファイル内で定義されている関数を以下に示す。 各関数の詳細は関数名をクリックしてリンク先を参照のこと。
Functions to treat problems of geometries are defined in geometry.h. Functions defined in this header file are listed below. For details of individual functions, click the links.

関数名
Function name
機能・用途
Purpose
judge_inside 指定した点が多角形の内部の点か外部の点かを判定する。
Judge if a specified point is inside or outside of a polygon.
calculate_line_point_distance 2点を結ぶ直線と別の点との間の距離を計算する。
Compute the distance from a straight line connecting two points to another point.
triangle_outerCircle 2次元平面上の三角形の外接円を求める。
Determine the circumscribed circle of a given triangle on a 2-D plane.
points2triangles 2次元平面上の点群を用いて三角形要素を構築する。
Create triangular elements from points on a 2-D plane.
points2triangles_rectangular 2次元平面上の点群を用いて三角形要素を構築する。 その周囲に三角形要素を追加して全体を長方形領域にする。
Create triangular elements from points on a 2-D plane, and add surrounding triangular elements to make the entire region rectangular.
check_points_different 3次元空間内の2地点が異なることをチェックする。
Check that two points in a 3-D space are different.
judge_4points_on_plane 3次元空間内の4地点が1つの平面上に乗るか否かを判別する。
Identify whether four points in a 3-D space are on a flat plane.
project_ellipsoid3D_on_2Dplane
【開発中、非公開】
[Under development, not open]
3次元回転楕円体を2次元平面に投影する。
Perform projection of a 3D ellipsoid onto a 2D plane.